sekrety azjatyckich kobiet w walce z menopauzą

15.04.2019

Sekrety azjatyckich kobiet w walce z menopauzą

Dlaczego Azjatki nie mają uderzeń gorąca? Jak dbać o kobiecość po 35 roku życia by dłużej zachować młodość?
Po 35 r. u kobiet następuje spadek wydolności fizycznej i regeneracyjnej organizmu. Następuje słabsze odżywianie narządów wewnętrznych – widać to na przykładzie słabnących mięśni, wiotczejącej skóry i tworzących się zmarszczkach.
W tym wieku należy zwrócić szczególną uwagę na ochronę potencjału układu pokarmowego, aby uchronić się przed dolegliwościami nadchodzącego okresu menopauzy (trzeba zadbać o to dużo wcześniej).
Tradycyjna Medycyna Chińska (TMC) w regeneracji narządów wewnętrznych posługuje się smakami. Elementy, które najbardziej upiększają kobietę dostarczane są od środka organizmu i o tym pamiętają Azjatki, które na co dzień stosują te zalecenia.

Elementy spowalniające procesy starzenia :

Regularne odżywianie – oznacza wzmacnianie układy pokarmowego. Dostarczanie organizmowi wszystkich niezbędnych składników pokarmowych wraz z pięcioma smakami. Smakami do regeneracji narządów wewnętrznych według TMC:

Smak Słodki – odżywia

Smak Kwaśny – przytrzymuje płyny

Smak Gorzki – kieruje w dół

Smak Słony – rozpuszcza masy

Smak Ostry – aktywizuje, wprowadza w ruch

Unikanie produktów o skrajnym działaniu np. zbyt dożo produktów skrajnie zimnych(surowego pożywienia, dań prosto z lodówki, lodów) lub skrajnie gorących(dań z grilla) zastępując je produktami bardziej zrównoważonymi ( posiłkami gotowanymi, lekkostrawnymi, pieczonymi). Unikanie kawy, czarnej herbaty, czerwonego wina, palenia papierosów, pikantnych przypraw oraz spożywania białka zwierzęcego w nadmiarze, gdyż te produkty nasilają objawy wysuszenia skóry i uderzeń gorąca u kobiet w okresie menopauzy.

Redukowanie ilości obowiązków, unikanie przepracowania, ograniczenie wyczynowego uprawiania sportów zastępując je łagodniejszymi formami ruchu np. Tai Chi, Qi Gong czy Joga.

Rozwijanie umiejętności redukcji stresu, stosując takie formy jak masaże terapeutyczne, relaksacja, medytacja, modlitwa

Dbanie o odpowiednia długość i jakość snu. Szczególnie po 35r. życia – prawidłowy sen jest dobrym narzędziem w regeneracji organizmu. Zalecane jest chodzenie spać w „godzinie piękności dla kobiet” – tj. o godz. 21:30 -22:30. Tylko w czasie snu mamy szanse na regenerację organizmu czyli dobre odżywienie i nawilżenie włosów i skóry ( co wiąże się z profilaktyką przedwczesnego pojawienia się zmarszczek i siwienia włosów)

Słabe Nerki oznaczają siwienie, przerzedzanie się włosów oraz kłopoty z kośćmi. Natomiast słabnące Płuca dają objawy w postaci suchej skóry ze zwiększoną ilością zmarszczek. Pierwsze objawy u pań po 40 wskazujące na pojawienie się suchości w organizmie to : poranny kaszel z wydzieliną, suchość w ustach, chrypka, większe pragnienie, sucha skóra, suchy język, suche stolce ( zaparcia).

Dbanie o skórę oznacza dbanie o układ pokarmowy czyli wprowadzanie większej ilości, niż dotychczas, pokarmów nawilżających ( przeciw stowarzyszeniowych) takich jak:

Kompotów z gruszek, fig, rodzynek, owoców morwy, moreli, śliwek

Gotowanych owoców i warzyw

Grzybów( rożnego rodzaju)

Olei zimno tłoczonych ( lniany, rydzowy)

Białego i czarnego sezamu

Miodu, pyłku pszczelego, pierzgi

Migdałów i orzechów

Jaj kurzych, sardynek

Kaszy jaglanej, słodkiego ryżu

Białych szparagów

Produkty korzystne dla podtrzymania jędrności skóry:

Owsianka, wodorosty

Awokado, kapusta, mango

Owoce longan, owoce kolcowoju

sekrety azjatyckich kobiet w walce z menopauzą